September 2011

Škola je blud

24. september 2011 at 0:49 | greatmilan |  the great times
Väčšina študentov už v škole končí prvý mesiac v novom školskom roku. No u mňa je toto môj posledný voľný týždeň posledných prázdnin na strednej. Bude mi za týmto obdobím trochu smutno, pretože odkedy chodím do školy, bolo pre mňa tým najdôležitejším. Áno, preto lebo cez prázdniny sa do školy nechodí. Okrem toho dosť podstatného detailu je to inak celkom bežný čas v roku, keď môžem robiť robiť všetko, byť všetkým a byť všade. A škola ten skvelý pocit supermana do veľkej miery limituje.

Larry King je na Slovensku

23. september 2011 at 1:32 | greatmilan |  the great times
Poznal som ho už ako veľmi malý chlapec, pred základnou školou. Vždy sme doma mali CNN... Vtedy som ešte nevedel o čom točí, ale pôsobil veľmi energicky a zároveň zapamätateľne popri ďalších hyperaktívnych Američanoch z obrazovky. Spätne si uvedomujem, to on bol pre mňa symbolom CNN, zárukou kvality spravodajstva. Keď som ho videl, vyvolávalo to vo mne pocit, že musí ísť o niečo dôležité, aj keď som samozrejme nevedel, o čom to bolo. O pár rokov mi už bolo jasné, že ako osobnosť je medzi moderátormi jedinečný a aj keď má teraz jeho anglický nástupca o 30% vyššiu sledovanosť za minulý mesiac, ani trochu sa naňho nechytá. Hodnotiť vôbec CNN je v poslednom čase zložité. Televízia je čoraz viac o veľkom biznise a neskrotnom sebavedomí tvorcov programov, čo môže ovplyvňovať redakčnú líniu a škodiť čistote spravodajstva.

Larry King to robil správne. Na prvom mieste bol hosť relácie, prezentovaný človek a jeho príbeh. Nestaval do hlavnej úlohy seba, nesnažil sa o to. Podľa vlastných slov bol len nástroj. Nemyslel na to, že ho sleduje celý svet, dával len dobré otázky a nikdy nikoho "nezhodil." Fascinujú ho ľudia a preto využiť zvedavosť po tom, ako funguje svet a mať vlastnú talkshow bolo to najlepšie čo mohol urobiť.

Gary Clark Jr.

2. september 2011 at 20:32 | greatmilan |  hudba
Všestranný hudobník sa stáva novou americkou hviezdou. Hral v kluboch v Los Angeles, kde si jeho talent všimol Eric Clapton a zobral ho na svoj gitarový Crossroads Festival. Odvtedy išiel prudko hore a čakajú ho už asi len veľké pódiá. Hudobní kritici čakajú, v akom štýle Gary zakotví, no podľa mňa to v jeho prípade nie je dôležité. Jeho schopnosti aklimatizovať sa multižárovo spôsobujú, sa že sa hodí na čokoľvek a s hrou hraničiacou s virtuozitou. Jeho nové EP Bright Lights je hodnotené lepšie, ako nový album Red Hot Chili Peppers. Znie ako blues, ale je to niečo nové. Gary by mohol znamenať progres americkej scény, pretože zdrojom inšpirácie je uňho Nirvana, Stevie Wonder, Michael Jackson, ale aj Jimi Hendrix a ďalší. Podobne to bolo v Európe s britskou alternatívnou scénou postavenou na hudobných základoch Beatles a Rolling Stones. Najlepšia nová hudba. Nechajte sa inšpirovať.

Alojz Hlina

1. september 2011 at 17:18 | greatmilan |  the great times
Som zvedavý, čo poviete na tohto experta. Alojz Hlina je pre mňa najvýznamnejší súčasný slovenský performer. Hranica medzi tým, čo je umenie a čo nie je, neexistuje. Svoje nápady nerealizuje ako umelecké projekty, ale predsa robí umenie so silným posolstvom a stavia vždy na dobrom koncepte, teda spĺna atribúty. Je v tom dobrý. Ako správny bača, nezabúda na svoje ovce a kozy. Berie si ich so sebou aj do hlavného mesta.

Pozrime sa na jeho bláznivé happeningy. (Happening je výraz so širším rozpätím výrazov. Môže označovať stretnutie, zhromaždenie, použitie netradičných umeleckých foriem a prvkov so zámerom zaujať, šokovať, vtiahnuť divákov. "Normálny" happening vznikol ako provokujúca umelecká forma v 60. Rokoch 20. storočia v USA.)

Ai Weiwei

1. september 2011 at 0:48 | greatmilan |  the great times
Ai Weiwei je čínsky architekt, umelec a disident. Podieľal sa na návrhu olympijského štadióna v Pekingu, na ktorý sú Číňania hrdí. Neskôr prácu na štadióne oľutoval a vtedy prebiehajúcu olympiádu označil za falošný úsmev Číny. Za jej propagandu. Weiwei, ako jeden z najdôležitejších predstaviteľov čínskeho moderného umenia, konceptuálneho umenia, bojuje za slobodu cez svoje diela s využitím internetu dlhodobo. A kriticky.