Prvý blogový mediálny magnát

9. may 2008 at 22:57 | New York Times, SME, GreatMilan |  internet
Môžu blogy urobiť z človeka milionára? Nicka Dentona volajú mediálny magnát, aj keď namiesto desiatok tlačených periodík vlastní iba niekoľko internetových blogov.
Nick Denton má 41 rokov a je bývalý ekonomický novinár Financial Times. Každé ráno si naňho zanadáva niekoľko finančníkov z Manhattanu a desiatky hviezdičiek bulváru. Denton totiž vlastní sieť osobných internetových denníkov, ktoré prepierajú najmä osobný život hviezd a finančníkov. Zároveň má však každé ráno dôvod mädliť si ruky: stránky mu zarábajú nemalé sumy.
Vďaka povesti stránok a obrovskej čítanosti mu hovoria mediálny magnát.
Státisíce ľudí píšu denne do svojich weblogov zadarmo články o tom, čo ich zaujíma a baví. Nickovi Dentonovi sa ako prvému podarilo z weblogov urobiť biznis, ktorý vie zarábať milióny.
Porno a klebety
Dentonovi prinieslo slávu to, ako čitateľom dokáže namiešať atraktívny obsah: mužom novinky z oblasti technológií, automobilového a pornografického priemyslu a ženám najčerstvejšie klebety. Presne tomu aj zodpovedá rozloženie čitateľov. Návštevníčkami bulvár­nych blogov sú z viac než 60 percent ženy. Čitateľov technologických blogov tvoria naopak z viac než 70 percent muži.
Najnovšie napríklad mužský weblog Gizmodo.com ako prvý priniesol správu, že tvorca seriálovej postavy MacGyvera pripravuje vysokorozpočtový celovečerný film. Gawker.com určený pre ženy zase tri týždne pred premiérou filmu Sex v meste prezrádza viac z jeho obsahu.
Denton na každú sekciu najíma najlepších blogerov a tí pre neho píšu krátke príspevky o jednotlivých oblastiach života.
Svoj mediálny úspech vidí práve v povahe weblogových článkov - musia byť krátke, jednoduché a zaujímavé. "Ideálny článok má sto slov. Každá dobrá myšlienka sa dá vyjadriť v tejto dĺžke," povedal v januári pre New York Times.
Weblogové impérium
Minulý mesiac sa Denton rozhodol svoje weby zlúčiť do zrejme prvej americkej mediálnej skupiny založenej výhradne na blogovom online obsahu. Tú pomenoval po vlajkovej lodi svojich webov - Gawker Media.
Každý z blogov má svoje meno, vysokú čítanosť a zabezpečenú skupinu inzerentov a podľa New York Times tak bola jediným dôvodom zlúčenia snaha Dentona dodať stránkam viac rešpektu. Stránkam Gawker Media, ktoré mesačne číta 30 miliónov ľudí, rastie čítanosť asi o 90 percentuálnych bodov každý rok, čo je oveľa viac než celkový rast návštevnosti internetu.
O peniazoch sa nehovorí
Denton sa o peniazoch nebaví. Odmieta komentovať úvahy o tom, koľko jeho blogy zarábajú a jeho personál neprezrádza výšku svojho platu. S médiami spolupracuje, len ak ohlasuje vznik nového blogu.
Londýnsky Sunday Times v roku 2007 odhadol výšku jeho majetku na asi 290 miliónov dolárov. Pred dvoma rokmi sa jeden z editorov blogu Gawker preriekol a na prednáške študentom žurnalistiky New Yorskej univerzity povedal, že blogeri zarábajú mesačne stabilne 2500 dolárov. Od začiatku tohto roka platí Denton svojich blogerov aj podľa čítanosti ich článkov.
V roku 2005 sa šuškalo, že o Dentonove weby má záujem skupina News Corp., ktorú vlastní ďalší mediálny magnát Rupert Murdoch. Ten sa nakoniec rozhodol pre kúpu obrovskej siete blogov Myspace. Zaplatil za ne 580 miliónov dolárov.
Nick Denton má obrovskú výhodu. Jeho blogy sú písané v angličtine, svetovom jazyku, takže porozumieť im, nie je problém pre ľudí z celého sveta. Úspech má najmä preto, že píše o tom, čo ľudí najviac zaujíma a podáva to v stručnej, jasnej a časovo nenáročnej, blogovej forme. Celý tento blogový projekt ma fascinuje.
Blogy Nicka Dentona:
  • Lifehacker.com - návody ako si uľahčiť život s technikou
  • Fleshbot.com - weblog o sexe a pornografii
  • Defamer.com - novinky a bulvár z Hollywoodu
  • Kotaku.com - hry pre počítače a konzoly
  • Io9.com - weblog o science fiction
  • Jalopnik.com - weblog o autách a motorizme
  • Gawker.com - pre ženy
  • Gizmodo.com - pre mužov
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement