Zvýhodnené telefonovanie pre starších?

2. november 2007 at 22:12 | Milan |  the great times
Takmer každý deň sa stretávam so slovami starých ľudí na tému mobilná komunikácia... Napríklad pri telefonátoch do rozhlasovej relácie sa dôchodcovia sťažujú, že nemajú také možnosti komunikácie ako mladí ľudia, nemajú mobily aby mohli písať esemesky a ani pripojenie na internet aby posielali emaily. Takýchto ľudí je naozaj veľa, ale čoraz viac je dôchodcov, ktorí majú mobilné telefóny a možnosti telefonovania naozaj využívajú. Starí ľudia majú často zdravotné problémy, ťažšie sa pohybujú, sú samí, a majú ďalšie problémy v súvislosti so starobou. Preto je pre nich veľmi dôležité porozprávať sa so svojimi blízkymi "aspoň" pomocou telefónu, keď ich už nemôžu tak často vidieť, alebo potrebujú radu resp. vyrozprávať sa ako všetci ostatní ľudia na tomto sevete. A navyše, oni častokrát riešia telefónom oveľa dôležitejšie záležitosti ako iní. Napríklad všetky moje babky a dedko mobil používajú bežne.
Ale keď už telefonujú, tak telefonujú častejšie a dlho. A tu je ten veľký problém, na ktorý chcem poukázať. Telefonovanie je veľmi drahé. O čo drahšie je potom pre tých, ktorí žujú len z dôchodku a peniaze im nestačia ani na lieky a ostatné veci, nie to ešte na telefonovanie. V tomto smere akoby sa zabúdalo na dôchodcov. Ak nie telekominukačné spoločnosti (T-com, T-Mobile, Telefonica O2, Orange), potom by mal štát žačať riešiť tento problém. Mali by znížiť ceny hovorov a esemesiek aspoň na tretinu alebo ešte na menej. Aj keby znížili ceny úplne na minimum, aj tak by z toho mali veľký zisk, pretože dôchodcovia tvoria obrovskú časť populácie (len do klubu dôchodcov na slovensku patrí 73tisíc členov). Tak ako existujú zľavy-akcie pre študentov (aspoň som niekedy o tom zachytil nejakú iniciatívu), tak by sa mali robiť špeciálne ceny pre starých ľudí. Dnešných predstaviteľov firiem (napr. Pavol Lančarič - generálny riaditeľ Orange slovensko), alebo poslancov, predstavideľov štátu, pracovníkov pripriravujúcich nové nariadenia, toto nezaujíma, lebo sú možno doživotne zabezpečení, ale nikto nemôže myslieť "len" na seba. Treba brať ohľad aj na ostatných, nevýhodnejšie postavených.
To najpodstatnejšie:
  • pre starých ľudí je veľmi potrebné komunikovať s okolím a ich rodinou
  • starí ľudia sú často samí, tažšie sa pohybujú, málo sú so svojimi blízkymi
  • je veľmi ťažké žiť z mizerne nízkeho dôchodku pri dnešných vysokých cenách (trhový mechanizmus sa nedá ovplyvniť štátom)
  • telefonovanie by malo byť razantne lacnejšie a tým aj dostupnejšie širším kotegóriám
  • výsledkom by boli o niečo zlepšené životy stoviek tisíc občanov - živých ľudí
  • lacnejšie telefonovanie pre dôchodcov by vôbec nenarušilo telekominukačný biznis, práve naopak
A nehovoriac o zvýhodnení pripojenia na internet a počítačových komponentov potrebných pre pripojenie.
Mne by to aj mohlo byť jedno, pretože mňa sa to totálne netýka. Ale mne to úplne jedno nie je.
Ak máte podobné názory, skúsenosti alebo svoj vlastný názor, napíšte do komentárov. Vašu reakciu tak uvidí oveľa vačšie množstvo ľudí, než by ste sa (ne)vyjadrili niekde inde.
GreatMilan.blog.cz / ilustračné fotky
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement